1300 osób w tym studenci, profesorowie i pracownicy administracyjni PO, skorzystali z 4 mln zł. w ramach projektu Akropol-Akademia Rozwoju Politechniki Opolskiej.
Dr inż. Katarzyna Hys z Wydziału Inżynierii Produkcji i
Logistyki Politechniki Opolskiej od października 2009 r. do grudnia 2010
r. otrzymywała stypendium dla młodych doktorów w ramach projektu
Akropol - Akademia Rozwoju Politechniki Opolskiej.
Jako
naukowiec zajmuje się zarządzaniem jakością w przedsiębiorstwach
produkcyjnych, handlowych i usługowych, zarządzaniem usługami oraz
badaniami marketingowymi służącymi zarządzaniu organizacją.
Stypendium
pomogło jej w realizacji pracy naukowo-dydaktycznej. Między innymi
umożliwiło dostęp do najbardziej aktualnych źródeł wiedzy (np.
zagraniczne czasopisma) czy sfinansowanie kosztów publikacji artykułów
naukowych,
Paweł Barylak, student PO, dzięki Akropolowi trafił na staż do działu enterprise spółki Pro Media na trzy miesiące. - Tak dobrze się spisywał, że postanowiliśmy
przedłużyć z nim współpracę po stażu - mówi Anna Kędzia, regionalny
kierownik enterprise sales.
- Celem tego projektu, finansowanego
z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki za pośrednictwem Ministerstwa
Nauki i Szkolnictwa Wyższego, było zaoferowanie różnorodnego wsparcia
dla pracowników, studentów ale też potencjalnych przyszłych studentów
naszej uczelni - wspomina dr inż. Marzena Szewczuk-Stępień, dyrektor
Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Politechniki Opolskiej,
który koordynował projekt. - Nasza propozycja wsparcia rozwoju uczelni
została wybrana spośród 420 nadesłanych prac. Dofinansowanie otrzymały
wtedy 24 projekty.
Akropol rozpoczął się we wrześniu 2008 roku, a kończy w tym
miesiącu. Uczelnia otrzymała na realizację ponad 4 mln zł. Skorzystało z
niego w różnorakiej formie (staże, praktyki, warsztaty, szkolenia,
stypendia itp.) 1300 osób. Obsługiwało ten projekt 30 osób.
Opolski
Akropol opierał się na pięciu filarach: PreStudent - (bezpłatne kursy
przygotowawcze dla przyszłych studentów z matematyki i fizyki), Student
(m.in. oferta staży i praktyk w regionie, kursy wyrównawcze dla
studentów I roku), PostStudent - (doradztwo zawodowe, organizacja
warsztatów i giełd pracy, które miały przygotowywać absolwentów do zmian
na rynku pracy), Profesore - stymulowanie możliwości rozwoju oraz
szybkiego awansu przez staże zagraniczne, stypendia dla młodych
doktorów, kurs pedagogiczny, i Administratio - wprowadzanie zmian
organizacyjnych na uczelni i szkolenie pracowników zatrudnionych w
dziekanatach.
Dzięki udziałowi w programie staży w opolskich
przedsiębiorstwach w ramach Akropolu Jacek Respondek, student
mechatroniki PO, założył własną firmę. - Byłem na stażu w Zakładach
Produkcyjnych Nutricia w Opolu i tam zasugerowano, że firma chętnie
zlecałaby świadczenie usług mechatronicznych na zewnątrz - opowiada
Jacek.
Efekt projektu jest taki, że 97% badanych pracodawców, którzy w nim uczestniczyli, jest zadowolonych z udziału w tym przedsięwzięciu, 9 na 10 badanych studentów i maturzystów jest zadowolonych z uczestnictwa w zajęciach, a większość badanych pracowników naukowych i administracyjnych sądzi, że uzyskane efekty są trwałe, ponieważ wykorzystują oni wiedzę lub umiejętności nabyte w ramach projektu w swojej pracy.
Źródło: nto.pl