Studenci uniwersytetu będą kręcić teledysk o swojej uczelni. LipDub to rodzaj teledysku, który kręcony jest jednym ujęciem i trwa nie dłużej niż 4 minuty.
- Od niedawna to sposób na promocję uczelni, firm, a nawet instytucji
publicznych - tłumaczy Justyna Stachnik z samorządu studenckiego
Uniwersytetu Opolskiego, gdzie trwają przygotowania do nakręcenia
lipduba.
- Moda przyszła do nas z Niemiec, a takie teledyski powstały już m.in. na uczelniach we Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu - dodaje.
Jak przyznają studenci, na pomysł nakręcenia filmu wpadli już rok temu, ale dopiero teraz zapadła ostateczna decyzja.
-
Uczelnię chcemy zaprezentować z jak najlepszej strony - zapewnia
Krzysztof Ciecióra, szef samorządu studenckiego na UO. - Nieważne, że
jesteśmy młodą uczelnią, mamy sporo do zaoferowania. I chcemy to pokazać
- ocenia.
Film ma promować uniwersytet, ludzi oraz organizacje z nim związane.
-
Prorektor Grochalski zapowiedział już swoją obecność - mówi Ciecióra. -
Poza tym nie zabraknie wątków o samorządzie, Radio Sygnałach,
studentach z Erasmusa czy kołach naukowych.
- Do całego teledysku
dołączone będą też materiały zakulisowe, czyli ujęcia z samego
tworzenia projektu - dodaje Justyna Dyżewska, jedna z organizatorek. -
Warto pokazać, jak studenci potrafią się wspólnie się bawić, wykorzystać
pasje i się integrować - dodaje jej koleżanka Natalia Majer.
Jednym z pomysłów jest nakręcenie teledysku w budynku Collegium Maius w pierwszy weekend kwietnia. - Do projektu chcemy zaprosić wszystkich studentów UO - mówią żacy z samorządu. - Czekamy na ich pomysły.
Spotkanie organizacyjne odbędzie się 2 marca o godz. 18 w klubie studenckim "Skrzat" (DS Mrowisko).