Rekordowa oglądalność festiwalu
46. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu oglądało prawie 4 mln widzów i był to najlepszy wynik oglądalności imprezy od dwóch lat. Średnia widownia festiwalu wyniosła 3,96 mln osób.
Rok temu festiwal przyciągnął przed ekrany mniej osób, bo 3,61 mln
oglądających, a udział Jedynki w grupie wszystkich widzów wyniósł 33,65
proc. Natomiast dwa lata temu festiwal oglądało 3,44 mln osób.
W
tym roku, podobnie jak w ubiegłym, największą popularnością cieszył się
ostatni dzień festiwalu. Pokazany w niedzielę dwuczęściowy koncert
"Superduety" obejrzało średnio 5,25 mln widzów przy udziale wynoszącym
39,57 proc. Najmniej oglądających przyciągnął natomiast konkurs
"Debiuty", nadawany w piątek o 23.30 - oglądało go tylko 1,3 mln
widzów, a udział TVP 1 wyniósł 22,37 proc.
W czasie transmisji
popisów muzycznych z opolskiego amfiteatru Jedynka zdystansowała
konkurencyjne stacje, które miały wtedy ponad dwa razy niższy udział
w rynku. Udział zajmującego drugie miejsce TVN-u wyniósł bowiem 14,25
proc., trzeciego Polsatu - 13,34 proc., a czwartej Dwójki - 12,03 proc.
Jak
wynika z danych telemetrycznych, Opole 2009 przyciągnęło przed ekrany
głównie kobiety, widzów powyżej 30. roku życia oraz mieszkańców małych
i największych miast. Wpływy z reklam wyemitowanych przy transmisjach
z imprezy wyniosły 7,4 mln zł i były aż o 54 o proc. wyższe niż
w ubiegłym roku (dane cennikowe bez rabatów).<www.opole.pl>
ostatnia zmiana: 2009-06-16