Rekordowa oglądalność festiwalu

Dział: Opole

46. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu oglądało prawie 4 mln widzów i był to najlepszy wynik oglądalności imprezy od dwóch lat. Średnia widownia festiwalu wyniosła 3,96 mln osób.

Rok temu festiwal przyciągnął przed ekrany mniej osób, bo 3,61 mln oglądających, a udział Jedynki w grupie wszystkich widzów wyniósł 33,65 proc. Natomiast dwa lata temu festiwal oglądało 3,44 mln osób.

W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, największą popularnością cieszył się ostatni dzień festiwalu. Pokazany w niedzielę dwuczęściowy koncert "Superduety" obejrzało średnio 5,25 mln widzów przy udziale wynoszącym 39,57 proc. Najmniej oglądających przyciągnął natomiast konkurs "Debiuty", nadawany w piątek o 23.30 - oglądało go tylko 1,3 mln widzów, a udział TVP 1 wyniósł 22,37 proc.

W czasie transmisji popisów muzycznych z opolskiego amfiteatru Jedynka zdystansowała konkurencyjne stacje, które miały wtedy ponad dwa razy niższy udział w rynku. Udział zajmującego drugie miejsce TVN-u wyniósł bowiem 14,25 proc., trzeciego Polsatu - 13,34 proc., a czwartej Dwójki - 12,03 proc.

Jak wynika z danych telemetrycznych, Opole 2009 przyciągnęło przed ekrany głównie kobiety, widzów powyżej 30. roku życia oraz mieszkańców małych i największych miast. Wpływy z reklam wyemitowanych przy transmisjach z imprezy wyniosły 7,4 mln zł i były aż o 54 o proc. wyższe niż w ubiegłym roku (dane cennikowe bez rabatów).<www.opole.pl>

ostatnia zmiana: 2009-06-16
Komentarze
Polityka Prywatności