Rozpoczęła się V edycja Ogólnopolskiej Kampanii Parkingowej organizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Akcja uczy, że zajmowanie miejsc parkingowych osobom niepełnosprawnym znacznie ogranicza ich swobodne poruszanie się i funkcjonowanie w społeczeństwie.
Celem tegorocznej kampanii jest promowanie zmian przepisów
dotyczących bezprawnego parkowania na tzw. kopertach. W Kampanii
Parkingowej uczestniczy ponad 100 polskich miast i Partnerów, w tym,
Policja oraz Straż Miejska. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych i Administracji.
Kampania Parkingowa promowana będzie w mediach o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym w telewizji, prasie, radio, na nośnikach reklamy zewnętrznej, autobusach oraz w Internecie. W całej Polsce w ramach kampanii Stowarzyszenie rozprowadzi 250 tys. ulotek i 20 tys. plakatów m.in. do 51 urzędów miast, 30 organizacji pozarządowych, 35 jednostek Straży Miejskiej, 3 parkingów „Parkuj i jedź”, 40 szkół prawa jazdy, ponad 50 sklepów oraz ponad 40 centrów handlowo-rozrywkowych, w których dodatkowo emitowane będą reklamowe spoty radiowe i telewizyjne. <www.opole.pl>